Zintegrowany węzeł przesiadkowy, Cieszyn

Rok

2014

Opis

Zintegrowany węzeł przesiadkowy służył będzie zaaranżowaniu w jednej lokalizacji miejsca, w którym spotykały się będą środki komunikacji ponad-lokalnej ze środkami transportu miejskiego. Głownie oznacza to miejsce gdzie w pierwszej części dnia będą przyjeżdżać osoby spoza miasta, żeby wykonywać zaplanowane zadania w mieście (praca, szkoła) oraz w drugiej części dnia te same osoby będą się gromadzić oczekując na powrót do domu.

W zestawieniu z tym, okresowo wyraźnie ukierunkowanym, ruchem grup ludzi,ruch związany z przesiadkami między środkami komunikacji ponad-lokalnej będzie przypuszczalnie znacznie mniejszy.

Środki komunikacji ponad-lokalnej można dzielić ze względu na rodzaj pojazdów (kolej, autobus, mini-bus) oraz zasięg. Z podziałem pod względem zasięgu wiąże się podział pasażerów pod względem zachowań i oczekiwań wynikających z długości podroży (bagaż, przychodzenie z wyprzedzeniem).

Spośród środków komunikacji ponad-lokalnej transport mini-busami można uznać za najbardziej zbliżony do komunikacji miejskiej, co wynika z długości podroży i powszedniości jej odbywania. Przewidywane środki komunikacji ponadlokalnej to dalekobieżne autobusy i kolej oraz bardziej lokalne mini-busy.

Zestawienie powierzchni :

  • ter. utwardzone – ulice i płyta dworca: 2727,91 m.kw.
  • ter. utwardzone – chodniki, ścieżka rowerowa, miejsca postojowe: 4953,08 m.kw.
  • ter.  zielone: 1791,69 m.kw.
  • zabudowa: 655,71 m.kw.
  • ter. opracowania (bez fragmentu ronda): 10128,39 m.kw.

 

Zespół

arch. Bartłomiej Kulina, arch. Mikołaj Romanow-Broniarek, arch. Marek Matłoch

facebook

Nasz serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Dowiedz się wiecej.

Zgadzam się