Zintegrowany węzeł przesiadkowy, Cieszyn
Rok
2014
Opis
Zintegrowany węzeł przesiadkowy służył będzie zaaranżowaniu w jednej lokalizacji miejsca, w którym spotykały się będą środki komunikacji ponad-lokalnej ze środkami transportu miejskiego. Głownie oznacza to miejsce gdzie w pierwszej części dnia będą przyjeżdżać osoby spoza miasta, żeby wykonywać zaplanowane zadania w mieście (praca, szkoła) oraz w drugiej części dnia te same osoby będą się gromadzić oczekując na powrót do domu.
W zestawieniu z tym, okresowo wyraźnie ukierunkowanym, ruchem grup ludzi,ruch związany z przesiadkami między środkami komunikacji ponad-lokalnej będzie przypuszczalnie znacznie mniejszy.
Środki komunikacji ponad-lokalnej można dzielić ze względu na rodzaj pojazdów (kolej, autobus, mini-bus) oraz zasięg. Z podziałem pod względem zasięgu wiąże się podział pasażerów pod względem zachowań i oczekiwań wynikających z długości podroży (bagaż, przychodzenie z wyprzedzeniem).
Spośród środków komunikacji ponad-lokalnej transport mini-busami można uznać za najbardziej zbliżony do komunikacji miejskiej, co wynika z długości podroży i powszedniości jej odbywania. Przewidywane środki komunikacji ponadlokalnej to dalekobieżne autobusy i kolej oraz bardziej lokalne mini-busy.
Zestawienie powierzchni :
- ter. utwardzone – ulice i płyta dworca: 2727,91 m.kw.
- ter. utwardzone – chodniki, ścieżka rowerowa, miejsca postojowe: 4953,08 m.kw.
- ter. zielone: 1791,69 m.kw.
- zabudowa: 655,71 m.kw.
- ter. opracowania (bez fragmentu ronda): 10128,39 m.kw.
Zespół
arch. Bartłomiej Kulina, arch. Mikołaj Romanow-Broniarek, arch. Marek Matłoch